Hovedseksjon

Tur til Vettakollen

Glade deltakere på toppen av Vettakollen

Deltakere fra klassen Nkombi24b og Ng1 har vært på tur til Vettakollen. Ikke alle nådde toppen, men alle koste seg på utflukten. Det ble en flott opplevelse for deltakerne og de fikk sett en ny side av Oslo og hva nærområdene har å by på. Under er noen uttalelser fra glade deltakere på tur.

- På fredag dro vi på en fantastisk fottur. Turen opp til Vettakollen var spennende, lett og morsom, og vi var en fin gruppe. Vi tok mange flotte bilder. Det var den beste dagen med gode venner og aktive lærere. Jeg gleder meg til en ny tur med folk fra skolen.

- Utflukter som denne er en veldig fin måte å lære norsk på. Vi ønsker oss flere turer sammen med våre lærere!

- Vettakollen er en fjelltopp mellom Holmenkollen og Sognsvann med den beste utsikten over Oslo. Turen til toppen tok oss en og en halv time. Navnet «Vettakollen» kommer fra ordet «vete» som betyr «varde». Vi gikk i små grupper og snakket med hverandre. Da vi ankom stedet, hadde vi en liten piknik og kunne nyte en fantastisk utsikt over byen. Vi hadde det gøy!

- Vår klasse dro på tur sammen med en annen klasse fra skolen. Vi gikk forbi en fin innsjø og gjennom en nydelig granskog. En gang holdt vi på å gå oss vill, men lærerne våre fant igjen sporet ganske raskt! Da vi var fremme på toppen, fikk vi en fantastisk utsikt over hele byen og Oslofjorden. Denne turen var spennende.

Vi ønsker alle deltakerne lykke til på nye turer i den flotte naturen rundt Oslo og oppfordrer alle til å sjekke de flott turmulighetene vi har i nærområdene.

DNT har mange gode tips til turer i Oslomarka.